Més informació [ Detall d'activitat

 
6008240506   Les tecnologies digitals i l’'educació del futur: reptes, potencialitats i problemàtiques
2018-2019   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   17/5/2019 - 18/5/2019 (10 hores) de 16:00h a 21:00h
   AJ Casal Social Lapallavacara
   Carrer Francesc Borras, 19 (Balaguer) 
  
Format   Presencial
Organització   ST a Lleida
  
   Casal Social Lapallavacara - C/ Francesc Borràs, 17 – Balaguer
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   La disrupció profunda generada per les tecnologies digitals (especialment en relació a la revolució informàtica, la telefonia mòbil i les noves formes de comunicació, i l’eclosió d’internet i de les xarxes socials) ha afectat a totes les esferes de la vida ciutadana i dels sistemes productius. Lògicament, aquest procés, complex i polièdric, ha tingut –i té- un notable impacte en el món educatiu. Aquesta repercussió no és lineal ni neutral, i té conseqüències directes (a l’obrir possibilitats de canvi en les formes d’ensenyar i d’aprendre) i indirectes (a l’introduir massivament formes diverses de formar-se fora del centre escolar al poder accedir a informació en temps real i en qualsevol moment).
Per tot això, la Universitat de Lleida i el Departament d’Educació considerem oportú compartir amb el professorat una visió globalitzada i amb perspectiva de futur sobre l’impacte i les potencialitats de les tecnologies digitals en l’educació infantil, primària i secundària del nostre país.
  
Objectius   Reflexionar sobre els reptes que suposen les tecnologies digitals en el món educatiu.

Valorar les seves potencialitats per canviar i millorar l’educació en les diferents etapes.

Conèixer i tenir presents les problemàtiques que poden generar aquestes innovacions.
  
Continguts   Anàlisi dels reptes i problemes vinculats a la utilització de les tecnologies digitals en els centres educatius.
Anàlisi de les potencialitats de la realitat virtual, el pensament computacional, els videojocs i els espais maker a l’educació.
Experiències de realitat virtual, pensament computacional, videojocs i espais maker a aules i centres d’educació no universitària.
  
Formador/a   Jordi Adell, Roser Cussó,Joaquín Gairín, Juan González, Joan Santacana, Mª Carmen Llorente, Mariona
  
Avaluació   Aprofitament positiu de les sessions de treball.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les hores de formació
  
Persones  destinatàries   Professorat de tots els nivells.
  
E-mail   ssefp.stlleida@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   17/05/2019   1600   2100 
 Sessió 2   dissabte   18/05/2019   0900   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent